Google Ads specialist nodig?
Het voordeel van Google Ads is dat je heel gericht kan adverteren: pas op het moment dat jouw doelgroep zoekt naar jouw product ben je zichtbaar met een advertentie én sta je dus bovenaan in Google. Ook kun je met Google remarketing opnieuw jouw doelgroep bereiken. Een bezoeker heeft nou eenmaal meerdere contactmomenten met jou nodig voordat ze overgaan tot een aankoop.
voordelen starten met google ads
DIRECT VINDBAAR IN GOOGLE
DOELGERICHT TARGETTEN
MÉÉR AANVRAGEN & KLANTEN
MÉÉR WEBSITEBEZOEKERS
MEETBAAR RESULTAAT
VASTE MAANDELIJKSE INVESTERING
Wat is het resultaat van Google ADs?
Zoekadvertenties: Met een Google Ads campagne in het zoeknetwerk van Google koop je heel specifiek bezoekers in die op zoek zijn naar jouw product of dienst. Je koopt zoekwoorden in en als jouw doelgroep hier vervolgens op zoekt in Google krijgen zij een tekstadvertentie te zien. Als ze hier vervolgens op klikken worden ze naar, een door jou gekozen, pagina op jouw website gestuurd. Voor deze klik betaal jij vervolgens aan Google. Dit bedrag wordt bepaald door het gekozen zoekwoord, de concurrentie op het zoekwoord én de kwaliteit van jouw advertentie.
Display advertenties: Met een Display advertentie adverteer je met een banner op andere websites, dit zijn partner websites van Google. Met Display advertenties bereik je in een keer een groot publiek. Het doel van deze advertentie is voornamelijk om je naamsbekendheid te vergroten.
Google Shopping wordt gebruikt voor het promoten van producten van webshops. Via Google shopping krijg je productadvertenties te zien in de zoekresultaten van Google.
Adverteren op YouTube: met video advertenties op YouTube kun je met zelfgemaakte video’s jouw doelgroep bereiken.
GOOGLE ADS EXPERT
Google Ads campagnes vragen om een strategische aanpak om doelgericht resultaat te behalen. De afgelopen 7 jaar heb ik al veel bedrijven geholpen met Google Ads. Dit heb ik zowel voor MKB bedrijven gedaan als webshops maar ook voor bedrijven buiten Nederland. Elk bedrijf en dus ook elke campagne is uniek en vraagt om een eigen Google Ads strategie. Het gaat verder dan alleen het opzetten van slechts een Google Ads campagne. adverteren in Google is een belangrijk onderdeel in de online marketingmix.
Het gaat om de hele strategie , waar bevinden mensen zich in hun klantreis met jou. Vaak koop je met een Google Ads campagne nieuwe bezoekers in, deze mensen komen voor het eerst met jou in contact en dus ook voor de eerste keer op jouw website. Dat betekent dus in de praktijk dat je een kneiter goede website moet hebben om ervoor te zorgen dat deze bezoekers direct iets bij jou kopen. Gelukkig is dat iets waar mijn marketinghart 10x sneller van gaat kloppen. Hoe kunnen we deze bezoekers omzetten in klanten?
Welke informatie is cruciaal in de overtuiging en hoe kan het design van jouw website bijdragen aan meer klanten? Dit wordt ook wel conversie optimalisatie genoemd: je website zo inrichten dat het een verkoopmachine wordt en jou betalende klanten oplevert. Dit is iets wat ik (gratis) oppak als we gaan samenwerken. Om alles uit jouw Google Ads budget te halen zetten we ook altijd een remarketing advertentie op. Op deze manier creëren we meerdere contactmomenten zodat we bezoekers warmer maken in hun klantreis met jou zodat ze uiteindelijk bij jou kopen.
Dan help ik jou daar graag bij!
GOOGLE ADS UITBESTEDEN? BEKIJK MIJN 3 PAKKETTEN
570 per maand | 5 Ads
- 3 zoekadvertenties na keuze
- 1 zoekadvertentie (merk)
- 1 display (remarketing)
- Advertentiebudget: 500
- Korte zoekwoorden analyse
- Google Dashboard
- Maandelijkse rapport
- 1 overleg van 30 min
- Advies 3 landingspagina
- 300,- eenmalige opstartkosten
760 per maand | 7 Ads
- 5 zoekadvertenties na keuze
- 1 zoekadvertentie (merk)
- 1 display (remarketing)
- Advertentiebudget: 800
- Korte zoekwoorden analyse
- Google Dashboard
- Maandelijkse rapport
- 1 overleg van 30 min
- Advies 3 landingspagina
- 250,- eenmalige opstartkosten
GOOGLE ADS UITBESTEDEN? DIT GAAN WE DOEN
Als je ervoor kiest om jouw Google Ads campagnes uit te besteden, dan moet je rekening houden met een investeringsbudget van minimaal 1000,- per maand, namelijk: jouw advertentiekosten en de optimalisatiekosten.
- Opzetten campagnes: Eenmalig 150,- en vanaf premium pakket gratis
- Beheer: Het maandelijkse bedrag dat je betaalt voor de optimalisaties van jouw campagnes
- Klikbudget: Het advertentiebudget wat je aan Google betaalt
Google Ads advertentiebudget
Wanneer je adverteert met een Google Ads campagne betaal je in het zoeknetwerk per klik voor een betaalde toppositie bovenaan (of onderaan) in Google. Je betaalt pas voor deze advertentie als er op geklikt wordt en een bezoeker naar jouw website wordt gestuurd. De prijs voor een klik varieert enorm: van slechts 0,01 tot soms wel 3 euro per klik. Dat is natuurlijk een enorm verschil, maar het is heel erg afhankelijk om welk zoekwoord het gaat dat je inkoopt. Daarom start ik onze samenwerking altijd met een (korte) zoekwoordenanalyse, dit geeft inzicht in de te verwachte klikprijzen en inzicht in zoekwoorden varianties waar meer potentie in zit.
Je kan zelf bepalen hoeveel budget je per maand uitgeeft. Houdt rekening met eens start advertentie budget van minimaal 500 euro exclusief optimalisatie kosten.
Als je Google Ads gaat uitbesteden neem ik al het werk uit handen. We beginnen met een brainstorm call, waarin we op zoek gaan naar relevante zoekwoorden die ik vervolgens ga onderzoeken. De uitkomsten gebruik ik als input voor het opzetten van de Google Ads campagnes, afhankelijk van welk pakket je kiest bouw ik jouw campagnes van a-z waarbij ik gebruik maak van alle functies binnen Google Ads.
Dit is wat we exact gaan doen:
- Aanmaken en inrichten Google Ads account
- Koppelen Google Analytics
- Opzetten campagnestructuur
- zoekwoorden analyse
- Aanmaken advertentiegroepen
- Instellen zoekwoorden
- Advies over landingspagina’s
- Instellen conversies
- Instellen maximaal budget en maximale kosten per klik
- Aanmaken Google Dashboard
- Optimaliseren campagnes
Ik geloof in resultaat, daarom reken ik geen opstartkosten (m.u.v. basispakket) en gaan we de samenwerking aan van minimaal 6 maanden. Na deze periode ben je vrij om de campagnes te beëindigen of te verlengen waarna je maandelijks kan opzeggen.
Twijfel je nog? Ja, je kan het natuurlijk ook zelf eerst proberen maar vaak weet je niet over welke functies Google Ads beschikt. Adverteer je niet binnen de juiste regio, met dure brede zoekwoorden dan geef je veel geld uit aan onnodige klikken. Door mij je te laten helpen met Google Ads weet je zeker dat alles goed wordt ingericht en dat je budget optimaal wordt ingezet.
even kennismaken?
Wil je graag aan de slag met Google Ads én ben je benieuwd wat adverteren in Google voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met me op. Vul het formulier hieronder in en ik neem binnen 24 uur contact met jou op.
P/S: voor het premium pakt zijn nog maar slechts twee plekken beschikbaar